måndag 17 augusti 2009

Åhh!!! & Förlossnings berättelse!

Jag blir tokig snart! ㋡
Jag hade blodigt avslag efter förlossningen i ca 5 veckor och sen var jag helt fri utan blod i ca 2 veckor och nu har mensen satt igång!
I och för sig ammar jag inte så kan va därför!
Men vet folk som ammar helt och fått tillbaka sin mens rätt snabbt efter några veckor bara!
Men vilken jävla värk det är!
Känns nästan som man skulle in och föda igen. ㋡
Ja, ja nog om det!
Har precis kommit ur från duschen och ska väcka mina älsklingar om en stund! ❤
Låter dom sova lite till så kan ja ha lite tid att skriva här. ㋡
Tänkte skriva lite hur min dag var när vattnet gick och förlossningen. ㋡

Förlossnings Berättelse!

Vaknade av att vattnet gick 05:15 på morgonen så det var bara att kliva upp och ringa förlossningen.
Jag skulle ju egentligen in på ett sista ultraljud samma dag, men dom hoppades att jag skulle ha kommit igång själv och vara igång till just den dagen så jag slapp komma in på ett extra ultraljud.
Hon på förlossningen sa iaf att jag skulle va inne till 8:30 eftersom jag inte hade några värkar när vattnet gick.
Så det var bara att ringa till pappa och be han komma och hämta hunden och sambon ringde även till sin polare Magnus och fråga om han kunde köra in oss till sjukan.
Och så snäll som han är så ställde han upp :).
Vi var inne på sjukan strax efter halv 9 och hade inte haft några speciella värkar ännu så vi trodde dom skulle skicka hem oss igen.
Men vi hade fel, när vi kommit in var jag öppen 5 cm så fick ligga med band runt magen som visar hjärtljud och värkar "el. vad den nu visar" i 20 minuter. ㋡
När jag låg där började det komma riktiga värkar *smärta*.
Strax efter halv 10 fick vi komma in på förlossningsrummet och ligga även där med bandet runt magen.
Men det dröjde inte länge innan dom tog bort de! ㋡
Så kollade barnmorskan hur öppen jag var och då var ja nu öppen 10 cm.
Älskling skulle precis lägga sig och vila i sängen bredvid. *förlossnings sängen* ㋡
Barnmorskan såg på mig att jag ville ha nå smärtlindrande, så hon ropade på den andra sköterskan att hon skulle gå in till mig och visa hur lustgasen funkade.
Det var en jävla tur att hon kom in och visade den så snabbt! ㋡
Det var bara för mig att hoppa över till förlossnings sängen.
Från första krystningsvärken så tog det 8 minuter så var vår älskade och efterlängtade son ute.
Den näst sista krystningsvärken jag hade råkade jag dra ur sladdarna till lustgasen, så jag fick rena paniken där. ㋡
Men älsklingen min satte i dom igen. *haha*
Han hade riktigt brottom ut. ㋡
Kan säga att lustgasen var min allra bästa vän. ㋡

Han föddes den 30.e Juni.
Liam som han nu heter föddes klockan 10:53 och var 50 cm lång och vägde 2890 g.

Sen fick vi ligga på förlossningen i 3 timmar innan vi fick komma upp på BB!

Ja de var min berättelse, som sagt förlossningen gick väldigt snabbt så jag han knappast med själv. ㋡

Nu vaknade lilleman så ska gå och hämta sötnosen!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar